DOOR DE NATUUR, VOOR DE NATUUR
De Lenteloop wordt georganiseerd door stichting Actief Eerbeek, een evenement dat mensen verbindt en invulling geeft aan het actieve doel van de stichting.
Na de mooie editie van 2024 zal ook in 2025 InfoReports Business Intelligence uit Loenen met trots de hoofdsponsor van de Lenteloop in Eerbeek zijn!
Ieder jaar kunnen lopers hun prestatie hier meten en proberen deze te verbeteren. De samenwerkingspartners in de organisatie zijn Actief Eerbeek, Landal GreenParks, de Veluwelopers en fietsvereniging Last Gear. Voor de startlocatie is de keuze gevallen op Landal GreenParks, dit onderstreept het groene karakter van de loop. Tevens geeft dit de benodigde kwaliteit aan het evenement dat door één van de mooiste natuurgebieden van Nederland loopt. De omliggende boseigenaren stellen hun terreinen onder voorwaarden beschikbaar, voorwaarden die gerespecteerd en gesteund worden door ons en de deelnemers.
Met de opbrengst van de Lenteloop worden lokale goede doelen ondersteund.
DE VOLGENDE EDITIE VAN DE LENTELOOP IS ZATERDAG 8 MAART 2025!
——————————————————————————————————————————————————————————–
DE LENTELOOP 2024 WAS EEN SUCCES
EN WAT WAS HET LEUK OM AL DIE MENSEN DE VELUWE TE LATEN BELEVEN!
De uitslagen staan op www.uitslagen.nl
Beleef het evenement nog eens via:
https://www.youtube.com/watch?v=1mDVlbRCeAA
Met dank aan ODV Media (Reporters Abel en Thijmen)
——————————————————————————————————————————————————————————–
Foto’s van de Lenteloop 2024 zijn te vinden op de volgende locatie:
www.spiekerfotografie.nl
https://www.oypo.nl/
https://www.oypo.nl/
ZATERDAG 8 MAART 2025
Op zaterdag 8 maart starten er verschillende afstanden in meerdere categorieën. Inschrijven voor de Lenteloop kan uitsluitend via de link op deze site.
Ophalen van de startnummers kan op 8 maart op het startbureau bij
Landal GreenParks Coldenhove
Boshoffweg 6
6961 LD Eerbeek
1 km Kidsrun Start: 11:30 uur
5 km Run verhard Start: 12:35 uur
10 km Run verhard Start: 12:05 uur
21,1 km Run verhard Start: 11:55 uur
10 km Trail onverhard Start: 12:25 uur
20 km Trail onverhard Start: 12:15 uur
10 km Wandeling Start: 11:30 – 12:30 uur
1. Het evenement de Lenteloop te Eerbeek wordt georganiseerd door de Stichting Actief Eerbeek uit Eerbeek (hierna de Stichting). Het bestuur van de Stichting stelt het deelnamereglement vast. De Stichting is ingeschreven in bij de Kamer van Koophandel onder nummer 60446919.
2. Vanaf 25 mei 2018 gelden nieuwe Europese privacyregels. Ook de stichting heeft zich aan deze regels te houden. In dit reglement zijn de maatregelen vermeld die, in het kader van de organisatie en deze wetgeving, voor u als deelnemer aan dit evenement van belang en van toepassing zijn.
3. De deelnemer schrijft zich voor één of meerdere onderdelen in en verklaart zich bij inschrijving bekend en akkoord met het reglement.
4. Deelnemers ontvangen een startnummer met tag bij het startbureau. De tags op de startnummers zijn belangrijk voor de tijdregistratie en uitslagen verwerking, deelnemers dienen daartoe de volgende regels te hanteren:
a. Draag je startnummer met chip op de juiste manier en goed zichtbaar.
b. Voorzijde met de tag, niet vouwen, niet bedekken
c. Startnummer zichtbaar op borst dragen & bevestigen met 4 speldjes.
d. Startnummer niet bedekken met jas, banden, drinkfles etcetera.
e. Chip niet verwijderen, buigen, knippen of bewerken.
5. Bij inschrijving verklaart de deelnemer dat hij of zij voor het volbrengen van het ingeschreven onderdeel voldoende gezond is. De deelnemer dient zelf te beoordelen of hij in staat is om deel te nemen. Bij twijfel met betrekking tot bijvoorbeeld de gezondheid wordt afgeraden om mee te doen.
6. De Stichting aanvaardt geen aansprakelijkheid voor het zoekraken of beschadiging van persoonlijke eigendommen, noch voor enig opgelopen persoonlijk letsel.
7. Deelname aan de onderdelen is vrijwillig en geschiedt geheel voor eigen rekening en risico. De deelnemer doet bij voorbaat afstand van alle aanspraken, welke hij tegenover de organisatie zou kunnen doen gelden, wegens schade door welke oorzaken ook ontstaan en vrijwaart de organisatie voor alle vorderingen welke het gevolg kunnen zijn van het deelnemen.
Dit geldt ook voor de nevenactiviteiten bij start en finish of onderweg langs de route.
8. Deelnemers die speciale medicatie of voorzieningen dienen te krijgen in geval van nood of bij calamiteiten zijn verplicht deze bij zich te dragen in de vorm van een duidelijk voor de hulpverlenende instanties zichtbaar medisch paspoort.
9. Het is verboden door ongepaste luidruchtigheid of ongemanierd optreden anderen te hinderen. Overtreding hiervan kan uitsluiting tot gevolg hebben.
10. Aanwijzingen van de organisatie, en overige medewerkers dienen te worden opgevolgd.
11. Wanneer het bestuur door bijzondere omstandigheden wordt gedwongen Onderdelen geheel of gedeeltelijk af te gelasten, kan de deelnemer geen aanspraak maken op (gedeeltelijke) restitutie van de inschrijfkosten.
De deelnemer of eventuele belanghebbende kan bij een besluit van het bestuur, als bedoeld in de vorige alinea van dit artikel, geen aanspraak maken op schadevergoeding.
12. Tijdens de deelname aan de Lenteloop is het deelnemers niet toegestaan om:
a. vernielingen, beschadigingen of letsel aan te richten aan natuur, personen of andermans eigendommen.
b. zich buiten de aangegeven wegen en/of paden te bevinden.
c. afval achter te laten buiten de daarvoor bestemde containers en afvalbakken.
13. De persoonsgegevens die van de deelnemer worden vastgelegd, zijn uitsluitend bedoeld om deelname van betrokken persoon aan een van de afstanden van de Lenteloop mogelijk te maken. Dit inclusief het publiceren van behaalde resultaten.
14. De vastgelegde gegevens zijn:
a. Bij de inschrijving:
Naam, Adres, Postcode, Woonplaats, Telefoonnummer (indien ingevuld), Geslacht, Geboortedatum, Emailadres, Bankrekeningnummer, Tenaamstelling van de bankrekening, Startnummer, Gekozen Afstand, Categorie, Betaald Bedrag.
b. Na afloop van het evenement:
Of de deelnemer daadwerkelijk een afstand van de Lenteloop heeft gelopen, De gelopen tijd over de gekozen afstand, foto’s en video’s waarop de deelnemer eventueel kan voorkomen.
15. Door deelname aan de Lenteloop verklaart de deelnemer akkoord te gaan met het vastleggen van de onder het vorige punt genoemde gegevens. De deelnemer wordt hierop geattendeerd tijdens het invullen van het inschrijfformulier voor een van de afstanden.
16. Tijdens het evenement zullen de deelnemers gefotografeerd worden. Deelnemers gaan akkoord met eventueel gebruik van beeltenis in druk of online, op foto, film, video e.d.. Het is mogelijk dat beeltenissen voor promotionele doeleinden van de Lenteloop worden gebruikt, zonder daarvan vooraf op de hoogte te zijn gebracht en deelnemers kunnen hiervoor geen vergoeding of eigendomsrechten claimen. Wenst de deelnemer dat een bepaalde foto verwijderd moet worden, dan dient de deelnemer hierover contact opnemen met de organisatie.
17. Deelnemers worden middels e-mails en de website geïnformeerd over het evenement. Er worden maximaal 3 e-mails per editie gemaild en een aankondiging voor de volgende editie van het evenement. De Stichting garandeert zorgvuldig en binnen de wettelijke regelgeving met deze gegevens om te gaan.
18. Iedere deelnemer kan zijn of haar gegevens inzien via de faciliteiten van de software die bij het inschrijven wordt gebruikt.
19. Iedere deelnemer kan een deel van de ingevoerde gegevens wijzigen via de faciliteiten van de software die bij het inschrijven wordt gebruikt. De te wijzigen gegevens zijn: Naam, Adres, Postcode, Woonplaats, Telefoonnummer, Geslacht, Geboortedatum en Emailadres. Indien de deelnemer van afstand wil wijzigen dan kan dat tot de uiterste voorinschrijfdatum. Na de uiterste inschrijfdatum kan dat alleen door middel van een emailbericht aan de organisatie.
20. Indien een deelnemer eist dat zijn of haar gegevens uit het systeem worden verwijderd dan is dat mogelijk. Hiertoe dient de deelnemer een verzoek te sturen aan de organisatie.
21. De opgeslagen persoonsgegevens worden uitsluitend gebruikt voor de organisatie van de Lenteloop. Zij worden dus niet voor andere doeleinden gebruikt en zullen ook niet voor andere doeleinden aan derden worden verstrekt.
22. De persoonsgegevens zijn opgeslagen op databanken van de firma Inschrijven.nl. en een gedeelte van de persoonsgegevens op de dag van de Lenteloop op die van de tijdsregistratie. Met deze firma’s heeft de Stichting een verwerkers overeenkomst, zoals bedoeld in de AVG, gesloten.
23. De stichting, verklaart dat zij maatregelen heeft genomen om datalekken te voorkomen en de haar ter beschikking gestelde computers te beschermen tegen oneigenlijk gebruik zoals hacken, virussen en malware.
24. De deelnemer die zich heeft ingeschreven en van deelname afziet, heeft geen recht op teruggave van het inschrijfgeld. Wel kan de deelnemer zijn of haar inschrijving over laten schrijven.
25. Voor de deelnemer is het mogelijk om van afstand te wijzigen, de deelnemer betaalt daarvoor het verschil in bedragen bij. Bij een negatief bedrag wordt geen restitutie verleend.
26. In alle gevallen waarin het reglement niet voorziet, beslist het stichtingsbestuur.
Stichting Actief Eerbeek
Eerbeek 1-12-2024
1 kilometer Kidsrun
Met Bollo als mascotte kun je je uitleven op de Kidsrun.
Het parcours is 500 m en je moet twee rondjes volbrengen.
– Afstand 1,0 km
– Starttijd 11:30 uur
– Route kleur ROZE
– Startnummers met roze sticker
Kinderen (4 t/m 12 jaar) kunnen meedoen aan de Bollo Kidsrun. Het is een prestatieloop, dus
wel met tijdregistratie, maar geen wedstrijdelement.
Bollo geeft het startschot en hij staat ze bij de finish op te wachten.
Per kind mag maximaal één ouder/begeleider meelopen.
Je kunt ook meedoen met een groep van minimaal 10 kinderen.
Hoe leuk is het om deze Bollo Kidsrun samen met klasgenoten of teamgenoten van je vereniging te lopen!?
Inschrijven
Inschrijven kan via deze site.
Deelnemers dienen uiterlijk 7 maart 2025 voor 22:00 uur online te worden ingeschreven.
De prijs is € 5,00 per kind, inclusief een mooie herinneringsmedaille.
Op de dag zelf kun je je ook alleen maar online inschrijven, de prijs is dan €6,00 per kind.
Bij inschrijving van een groep van minimaal 10 kinderen bedraagt het inschrijfgeld €4,50 per kind!
Je kunt als groep inschrijven bij lenteloop@actiefeerbeek.nl, niet online.
Graag voor 7 maart 2025 onder vermelding van naam, leeftijd en meisje/jongen. Na 7 maart 2025 is inschrijving per groep is niet meer mogelijk.
Route
De Bollo Kidsrun zijn twee ronden van 500 m met tijdregistratie, je kunt jouw rondetijd dus gelijk proberen te verbeteren.
https://www.afstandmeten.nl/index.php?id=3587106
Let op! deze route is globaal, de route kan op onderdelen anders worden uitgezet t.z.t., volg dus de pijlen.
Parkeren
Het parkeerterrein voor auto’s is gelegen aan de Boshoffweg 1, 6961 LC Eerbeek.
Vanaf die locatie zullen verkeersregelaars u naar de parkeerplek begeleiden.
Het parkeerterrein is op ca. 500 m1 van de startlocatie, gelegen en de wandelroute daar naartoe is aangegeven.
Fietsers kunnen doorrijden naar de startlocatie aan de Boshoffweg 6.
Er is daar een onbewaakte fietsenstalling.
Laat geen eigendommen van waarde achter in uw auto en neem een goed een deugdelijk slot mee als u op de fiets komt.
De organisatie is niet aansprakelijk voor schade en/of diefstal aan en van uw eigendommen.
Kleedruimte
Op het terrein zijn twee kleedruimtes aanwezig. Eén voor mannen/jongens en één voor vrouwen/meisjes.
Er is geen douchegelegenheid, geen bewaakte garderobe en er zijn geen lockers.
Verversingsposten en medische begeleiding
Bij de Kidsrun zijn er uiteraard geen verversingsposten onderweg, na afloop ontvangen alle deelnemers een drankje (sportvoeding).
Bij start en finish is medische begeleiding (Rode Kruispost) aanwezig.
Tijdslimiet en uitslagen
We hanteren geen echte tijdslimiet bij de Kidsrun.
We gaan er vanuit dat kinderen de 1 km binnen 15-20 minuten kunnen volbrengen.ilometer binnen 15-20 minuten kunnen volbrengen.
De uitslagen staan zo snel mogelijk, maar uiterlijk eind van de middag, op www.uitslagen.nl
Medaille
Alle kinderen die hebben meegelopen ontvangen een mooie herinneringsmedaille.
De medaille kunnen ze gratis laten bedrukken met hun naam in de medaillestand op de start/finish locatie.
Veelgestelde vragen
Heb je nog vragen, klik dan hier
5 kilometer run verhard
De 5 kilometer run gaat voor 90% over verharde paden en halfverharde paden.
Een mooie afstand om uw eigen tijd te lopen en te verbeteren.
– Afstand 5,0 km
– Starttijd 12:35 uur
– Route kleur WIT
– Startnummers met witte sticker
Iedereen (6-99 jaar) kan meedoen met de 5 km.
Er is geen waterpunt onderweg.
Neem uw telefoon mee en zet daar het nummer van de organisatie in. Dan kunt u bij calamiteiten de organisatie bellen.
Het noodnummer is 06-42032112
Deelnemers dienen uiterlijk 7 maart 2025 voor 22:00 uur online te worden ingeschreven.
De prijs is € 11,00 p.p.
Op de dag zelf kunt u ook alleen maar online inschrijven, de prijs is dan €13,50 per persoon.
Kinderen tot en met 12 jaar hebben €2,50 korting op beide tarieven.
Route
https://www.afstandmeten.nl/index.php?id=3584386
Let op! deze route is globaal, de route kan op onderdelen anders worden uitgezet t.z.t., volg dus de pijlen.
Het parkeerterrein voor auto’s is gelegen aan de Boshoffweg 1, 6961 LC Eerbeek.
Vanaf die locatie zullen verkeersregelaars u naar de parkeerplek begeleiden.
Het parkeerterrein is op ca. 500 m1 van de startlocatie, gelegen en de wandelroute daar naartoe is aangegeven.
Fietsers kunnen doorrijden naar de startlocatie aan de Boshoffweg 6.
Er is daar een onbewaakte fietsenstalling.
Laat geen eigendommen van waarde achter in uw auto en neem een goed een deugdelijk slot mee als u op de fiets komt.
De organisatie is niet aansprakelijk voor schade en/of diefstal aan en van uw eigendommen.
Kleedruimte
Op het terrein zijn twee kleedruimtes aanwezig. Eén voor mannen/jongens en één voor vrouwen/meisjes.
Er is geen douchegelegenheid, geen bewaakte garderobe en er zijn geen lockers.
Bij start en finish is medische begeleiding (Rode Kruispost) aanwezig.
We gaan er vanuit dat diegenen die meelopen de 5 kilometer binnen 20-45 minuten kunnen volbrengen.
Iedere deelnemer ontvangt een medaille bij de finish en er zijn er is een huldiging voor de drie snelste deelnemers in de categorieën dames en heren.
Huldiging ca. 30 minuten na aankomst.
Voor deelnemers die hun medaille willen laten bedrukken met hun naam is er een mogelijkheid om dit tegen betaling van €1,50 euro in de medaillestand te laten doen na afloop.
10 kilometer run verhard
De 10 kilometer run gaat voor 95% over verharde paden en halfverharde paden.
Een mooie afstand om uw eigen tijd te lopen en te verbeteren.
– Afstand 10 km
– Starttijd 12:05 uur
– Route kleur ORANJE
– Startnummers met oranje sticker
Iedereen (6-99 jaar) kan meedoen met de 10 km.
Er is één waterpunt onderweg.
Neem uw telefoon mee en zet daar het nummer van de organisatie in. Dan kunt u bij calamiteiten de organisatie bellen.
Het noodnummer is 06-42032112
Deelnemers dienen uiterlijk 7 maart 2025 voor 22:00 uur online te worden ingeschreven.
De prijs is € 13,50 p.p.
Op de dag zelf kunt u ook alleen maar online inschrijven, de prijs is dan €16,00 per persoon.
Kinderen tot en met 12 jaar hebben €2,50 korting op beide tarieven.
Route
https://www.afstandmeten.nl/index.php?id=3594985
Let op! deze route is globaal, de route kan op onderdelen anders worden uitgezet t.z.t., volg dus de pijlen.
Parkeren
Het parkeerterrein voor auto’s is gelegen aan de Boshoffweg 1, 6961 LC Eerbeek.
Vanaf die locatie zullen verkeersregelaars u naar de parkeerplek begeleiden.
Het parkeerterrein is op ca. 500 m1 van de startlocatie, gelegen en de wandelroute daar naartoe is aangegeven.
Fietsers kunnen doorrijden naar de startlocatie aan de Boshoffweg 6.
Er is daar een onbewaakte fietsenstalling.
Laat geen eigendommen van waarde achter in uw auto en neem een goed een deugdelijk slot mee als u op de fiets komt.
De organisatie is niet aansprakelijk voor schade en/of diefstal aan en van uw eigendommen.
Kleedruimte
Op het terrein zijn twee kleedruimtes aanwezig. Eén voor mannen/jongens en één
voor vrouwen/meisjes. Er is geen douchegelegenheid, geen bewaakte garderobe en er zijn geen lockers.
We hanteren geen echte tijdslimiet bij de 10 km. We gaan er vanuit dat diegenen die
www.uitslagen.nl
Iedere deelnemer ontvangt een medaille bij de finish en er zijn er is een huldiging voor de drie snelste deelnemers in de categorieën dames en heren.
Huldiging ca. 30 minuten na aankomst.
Voor deelnemers die hun medaille willen laten bedrukken met hun naam is er een mogelijkheid om dit tegen betaling van €1,50 euro in de medaillestand te laten doen na afloop.
Veelgestelde vragen
Heeft u nog vragen, klik dan hier
21,1 km verhard, de halve marathon
De 21,1 kilometer, halve marathon, gaat voor 97% over verharde paden en halfverharde paden.
Een uitdagende afstand waarop u uw loopkwaliteiten kunt testen en uw eigen tijd kunt zetten of verbeteren.
– Afstand 21,36 km
– Starttijd 11:55 uur
– Route kleur GEEL
– Startnummers met gele sticker
Er zijn twee waterpunten onderweg.
Neem uw telefoon mee en zet daar het nummer van de organisatie in. Dan kunt u bij calamiteiten de organisatie bellen.
Het noodnummer is 06-42032112
Deelnemers dienen uiterlijk 7 maart 2025 voor 22:00 uur online te worden ingeschreven.
De prijs is € 17,50 p.p.
Op de dag zelf kunt u ook alleen maar online inschrijven, de prijs is dan €20,00 per persoon.
Route
https://www.afstandmeten.nl/index.php?id=3608614
Let op! deze route is globaal, de route kan op onderdelen anders worden uitgezet t.z.t., volg dus de pijlen.
Parkeren
Het parkeerterrein voor auto’s is gelegen aan de Boshoffweg 1, 6961 LC Eerbeek.
Vanaf die locatie zullen verkeersregelaars u naar de parkeerplek begeleiden.
Het parkeerterrein is op ca. 500 m1 van de startlocatie, gelegen en de wandelroute daar naartoe is aangegeven.
Fietsers kunnen doorrijden naar de startlocatie aan de Boshoffweg 6.
Er is daar een onbewaakte fietsenstalling.
Laat geen eigendommen van waarde achter in uw auto en neem een goed een deugdelijk slot mee als u op de fiets komt.
De organisatie is niet aansprakelijk voor schade en/of diefstal aan en van uw eigendommen.
Kleedruimte
Op het terrein zijn twee kleedruimtes aanwezig. Eén voor mannen/jongens en één voor vrouwen/meisjes.
Er is geen douchegelegenheid, geen bewaakte garderobe en er zijn geen lockers.
Bij de 21,1 km zijn er twee verversingsposten onderweg. Na afloop ontvangen alle
We hanteren geen echte tijdslimiet bij de 21,1 km. We gaan er vanuit dat diegenen die meelopen de 21,1 kilometer binnen 80-150 minuten kan volbrengen.
Iedere deelnemer ontvangt een medaille bij de finish en er zijn er is een huldiging voor de drie snelste deelnemers in de categorieën dames en heren.
Huldiging ca. 30 minuten na aankomst.
Voor deelnemers die hun medaille willen laten bedrukken met hun naam is er een mogelijkheid om dit tegen betaling van €1,50 euro in de medaillestand te laten doen na afloop.
Trail run 10 km
De 10 kilometer trail run loopt door de natuur met veel verschillende natuurlijke omstandigheden zoals zand, heuvels, singletracks.
Er is geen of heel weinig asfalt onderweg.
Als je geen lint of bordjes meer tegenkomt ga terug!!
deze twee. Volg de groene bordjes let dus goed op!
Het noodnummer is 06-42032112
Inschrijven
Deelnemers dienen uiterlijk 7 maart 2025 voor 22:00 uur online te worden ingeschreven.
De prijs is € 16,00 p.p.
Op de dag zelf kunt u ook alleen maar online inschrijven, de prijs is dan €18,50 per persoon.
Route
https://www.afstandmeten.nl/index.php?id=3584434
Let op! Deze route is globaal, de route kan op onderdelen anders worden uitgezet t.z.t., volg dus de pijlen.
Het parkeerterrein voor auto’s is gelegen aan de Boshoffweg 1, 6961 LC Eerbeek.
Vanaf die locatie zullen verkeersregelaars u naar de parkeerplek begeleiden.
Het parkeerterrein is op ca. 500 m1 van de startlocatie, gelegen en de wandelroute daar naartoe is aangegeven.
Fietsers kunnen doorrijden naar de startlocatie aan de Boshoffweg 6.
Er is daar een onbewaakte fietsenstalling.
Laat geen eigendommen van waarde achter in uw auto en neem een goed een deugdelijk slot mee als u op de fiets komt.
De organisatie is niet aansprakelijk voor schade en/of diefstal aan en van uw eigendommen.
Kleedruimte
Op het terrein zijn twee kleedruimtes aanwezig. Eén voor mannen/jongens en één voor vrouwen/meisjes.
Er is geen douchegelegenheid, geen bewaakte garderobe en er zijn geen lockers.
Bij de 10 km trail is er één verversingspost onderweg. Na afloop ontvangen alle deelnemers een hapje en een drankje (sportvoeding).
Bij start en finish is medische begeleiding (Rode Kruispost) aanwezig.
We hanteren geen echte tijdslimiet bij de 10 km trail.
We gaan er vanuit dat diegenen die meelopen de 10 kilometer binnen 45-90 minuten kan volbrengen.
Iedere deelnemer ontvangt een medaille bij de finish en er zijn er is een huldiging voor de drie snelste deelnemers in de categorieën dames en heren.
Huldiging ca. 30 minuten na aankomst.
Voor deelnemers die hun medaille willen laten bedrukken met hun naam is er een mogelijkheid om dit tegen betaling van €1,50 euro in de medaillestand te laten doen na afloop.
Trail run 20 km
De 20 kilometer trail run loopt door de natuur met veel verschillende natuurlijke omstandigheden zoals zand, heuvels, singletracks.
Er is geen of heel weinig asfalt onderweg.
– Starttijd 12:15 uur
– Route kleur BLAUW
– Startnummers met blauwe sticker
Iedereen (16-99 jaar) kan meedoen met de trail run 20 km.
De routes zijn duidelijk maar niet overvloedig aangegeven door lint en bordjes het is dus altijd goed opletten waar je loopt.
Loop niet achter een ander aan, maar kijk zelf.
Als je geen lint of bordjes meer tegenkomt ga terug!!
Er zijn weinig of geen mensen op afslagen alleen op oversteekplekken met een openbare weg.
Let bij de start op. De 10 en 20 km trail run starten direct na elkaar, de 20 km eerst en de 10 km daarna.
Beiden volgen in het begin dezelfde route, maar ergens in het bos splitsen deze twee. Volg de blauwe bordjes.
Let dus goed op!
Op de trail van 20km zijn er 2 verzorgingsposten bij ongeveer …km.
Vindt u dat niet genoeg dan zelf een rugzakje/camelbak met drinken en/of voeding meenemen.
Neem je telefoon mee en zet daar het nummer van de organisatie in.
Dan kun je bij calamiteiten de organisatie bellen. Het noodnummer is 06-42032112
Inschrijven
Inschrijven kan via deze site.
Deelnemers dienen uiterlijk 7 maart 2025 voor 22:00 uur online te worden ingeschreven.
De prijs is € 21,00 p.p.
Op de dag zelf kunt u ook alleen maar online inschrijven, de prijs is dan €23,50 per persoon.
Route
https://www.afstandmeten.nl/index.php?id=3585848
Let op! Deze route is globaal, de route kan op onderdelen anders worden uitgezet t.z.t., volg dus de pijlen.
Parkeren
Het parkeerterrein voor auto’s is gelegen aan de Boshoffweg 1, 6961 LC Eerbeek.
Vanaf die locatie zullen verkeersregelaars u naar de parkeerplek begeleiden.
Het parkeerterrein is op ca. 500 m1 van de startlocatie, gelegen en de wandelroute daar naartoe is aangegeven.
Fietsers kunnen doorrijden naar de startlocatie aan de Boshoffweg 6.
Er is daar een onbewaakte fietsenstalling.
Laat geen eigendommen van waarde achter in uw auto en neem een goed een deugdelijk slot mee als u op de fiets komt.
De organisatie is niet aansprakelijk voor schade en/of diefstal aan en van uw eigendommen.
Kleedruimte
Op het terrein zijn twee kleedruimtes aanwezig. Eén voor mannen/jongens en één voor vrouwen/meisjes.
Er is geen douchegelegenheid, geen bewaakte garderobe en er zijn geen lockers.
Verversingsposten en medische begeleiding
Bij de 20 km trail run zijn er twee verversingsposten onderweg.
Na afloop ontvangen alle deelnemers een hapje en een drankje (sportvoeding).
Bij start en finish is medische begeleiding (Rode Kruispost) aanwezig.
Tijdslimiet en uitslagen
We hanteren geen echte tijdslimiet bij de 20 km trail. We gaan er vanuit dat diegenen die meelopen de 20 kilometer binnen 80-150 minuten kan volbrengen.
De uitslagen staan zo snel mogelijk, maar uiterlijk eind van de middag, op www.uitslagen.nl
Medaille, prijzen en huldiging
Iedere deelnemer ontvangt een medaille bij de finish en er zijn er is een huldiging voor de drie snelste deelnemers in de categorieën dames en heren.Huldiging ca. 30 minuten na aankomst.
Voor deelnemers die hun medaille willen laten bedrukken met hun naam is er een mogelijkheid om dit tegen betaling van €1,50 euro in de medaillestand te laten doen na afloop.
Veelgestelde vragen
Heeft u nog vragen, klik dan hier.
10 kilometer wandeling
De route loopt over (half)verharde en onverharde paden.
Iedereen (4-99 jaar) kan meedoen met de wandeling van ongeveer 10 km.
Er is geen waterpunt onderweg.
Neem uw telefoon mee en zet daar het nummer van de organisatie in. Dan kunt u bij calamiteiten de organisatie bellen.
Het noodnummer is 06-42032112
Inschrijven kan via deze site.
Deelnemers dienen uiterlijk 8 maart 2024 voor 22:00 uur online te worden ingeschreven.
Per gezin is het inschrijfgeld maximaal €16,00. U kunt als gezin inschrijven bij lenteloop@actiefeerbeek.nl, niet online.
Na 7 maart 2025 is inschrijving per gezin niet meer mogelijk
Route
Deze kunt u afhalen bij de inschrijfbalie voor wandelaars op de dag zelf ter plaatse.
https://www.afstandmeten.nl/index.php?id=3588640
Let op! deze route is globaal, de route kan op onderdelen anders worden uitgezet t.z.t., volg dus de pijlen.
Het parkeerterrein voor auto’s is gelegen aan de Boshoffweg 1, 6961 LC Eerbeek.
Vanaf die locatie zullen verkeersregelaars u naar de parkeerplek begeleiden.
Het parkeerterrein is op ca. 500 m1 van de startlocatie, gelegen en de wandelroute daar naartoe is aangegeven.
Fietsers kunnen doorrijden naar de startlocatie aan de Boshoffweg 6.
Er is daar een onbewaakte fietsenstalling.
Laat geen eigendommen van waarde achter in uw auto en neem een goed een deugdelijk slot mee als u op de fiets komt.
De organisatie is niet aansprakelijk voor schade en/of diefstal aan en van uw eigendommen.
Kleedruimte
Op het terrein zijn twee kleedruimtes aanwezig. Eén voor mannen/jongens en één voor vrouwen/meisjes.
Er is geen douchegelegenheid, geen bewaakte garderobe en er zijn geen lockers.
Bij de wandeling zijn er geen verversingsposten onderweg. Bij inschrijving ontvangen
Bij start en finish is medische begeleiding (Rode Kruispost) aanwezig.
Voor de wandeling zijn er geen herinneringen.
Veelgestelde vragen:
Deelnemers kunnen het startnummer met tag afhalen op het startbureau bij de startnummerdesk van de Lenteloop in Eerbeek.
Het startbureau is 8 maart vanaf 10:30 uur geopend op:
Landal GreenParks Coldenhove
Boshoffweg 6
6961 LD Eerbeek
Heeft u ingeschreven en betaald en heeft u niet direct of binnen een dag een bevestigingsmail ontvangen, neem dan contact op met de organisatie via het contactformulier op de website.
Tijdens dit evenement kan uitsluitend met een UHF-tag gelopen worden.
Andere tags worden niet geregistreerd. De tag zit geplakt op de achterkant van het startnummer
Nee, een tag is binnen één evenement niet overdraagbaar van de ene afstand naar een andere afstand.
De organisatie kan u uiteraard niet verplichten om het startnummer met tag ook daadwerkelijk te dragen, maar draagt u het startnummer niet, dan komt u niet in de uitslagen en zult u geen recht hebben op een prijs. U kunt zich bovendien niet inschrijven zonder een startnummer.
Nee. Deze UHF-tag is geschikt voor eenmalig gebruik bij de Lenteloop in Eerbeek en niet meer door u te gebruiken bij een andere loop of de Lenteloop in het volgend jaar.
Helaas is het voor de organisatie niet mogelijk om uw inschrijving te annuleren. U kunt het startnummer/tag echter wel aan een andere loper geven.
Geef dan even, via het contactformulier op de website, de nieuwe personalia door.
Wilt u de te lopen afstand nog wijzigen, dan kunt u dat zelf nog doen tot dinsdagavond 4 maart 2025 23:59 uur op inschrijven.nl.
Daarna kan dat nog per mail tot en met 7 maart 2025 voor 22:00 uur. Stuur een bericht met uw verzoek tot wijziging via het contactformulier op de website.
Uw wijziging zal dan worden doorgevoerd.
Ná 7 maart 22:00 uur is het niet meer mogelijk om van afstand te veranderen.
Nee, als u een kortere afstand wilt lopen wordt geen geld gerestitueerd.
Ja, u moet dan het verschil in bedragen bijbetalen.
Deelname aan een onderdeel van de Lenteloop Eerbeek houdt in dat men akkoord gaat met de publicatie van naam, resultaat en een foto op het internet. Verwijdering uit de uitslagen is dus in principe niet mogelijk. Alleen bij een nader onderbouwd verzoek kunnen wij overgaan tot verwijdering uit de uitslag.
Honden worden beperkt toegelaten op de routes, neem hiervoor contact op met de organisatie.
SAMENWERKINGSPARTNERS
SPONSOREN
De Lenteloop is nog op zoek naar sponsoren.
Sponsoren die willen bijdragen aan het behoud van het evenement en hieraan hun naam willen verbinden.
CONTACT
Heb je een specifieke vraag over de Lenteloop in Eerbeek of wil je je aanmelden als sponsor of vrijwilliger?
Neem hieronder contact met ons op!